piątek, 27 stycznia 2012

Wstęp

Na swoim blogu pragnę podzielić się wiedzą na temat zarówno mody jak i obyczajów XVIII wieku. Mam wiele marzeń związanych z krawiectwem artystycznym, a o ich realizacji będę na bieżąco pisać i przedstawiać za pomocą zdjęć, zachowanych szkiców i poszczególnych elementów garderoby.

Rokoko jest dla mnie inspiracją, epoką pełną bogactwa, wręcz nadmiernego przepychu. Jednak na tyle przyciągnęło moją uwagę, że stałem się jej wiernym wielbicielem. Podziwiam jej lekkość, finezję, elegancję, a wręcz ekstrawagancję... Co ciekawsze, rokoko uznane jest za najbardziej kobiecą i zmysłową epokę w historii. Współcześni projektanci jak np. Christian Lacroix, Comme des Garcons, Dior, czy też Dolce&Gabbana wykorzystujący natłok zdobnictwa i groteskowość wysokich fryzur (peruk), ujawniają nowe oblicze rokoka. Ich projekty są niejako świeżym spojrzeniem na obraz tamtych czasów.

Powołując się na art. 16 "Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904) nie wyrażam zgody na kopiowanie, przetwarzanie oraz jakiekolwiek wykorzystywanie treści (tekstów i zdjęć) zamieszczanych przeze mnie na blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz